Veera Leskelä mukaan Helmariturnaukseen!
Julkaistu: 15.06.2022 11.02

Veera Leskelä mukaan Helmariturnaukseen!

Haapajärven Kiilojen 14-vuotias jalkapalloilija Veera Leskelä sai kutsun kesäkuussa Eerikkilässä pelattavaan helmariturnaukseen. Pelaajat turnaukseen valittiin alueellisten tarkkailutilaisuuksien suoritusten perusteella. Huuhkaja- ja helmariturnaus on Suomen Palloliiton pelaajakehitystapahtuma, jossa yhdistyy pelaajatarkkailu, valmennusosaamisen kehittäminen ja nuorten urheilijaksi kasvun tukeminen. Helmariturnaus on myös tärkeä pelaajatarkkailutapahtuma, josta käynnistyy kyseisen ikäluokan alue- ja maajoukkuetoiminta.

- Tunnelmani ovat innostuneet ja helpottuneet. Asiasta kuullessani olin pienempien poikien turnauskioskissa töissä, kun valmentajani Joni tuli kertomaan asiasta minulle. Tulosta oltiin jo odoteltu monta päivää ja sähköpostia päivitelty, jos tulos tulisikin, kertoo Veera fiiliksistään kutsun saapumisesta.

Nuoren urheilijan omat odotukset turnauksen suhteen ovat positiivisen uteliaat.

- Ilolla odotan, että pääsen meijän huippu Kuikka-joukkueen pelaajiin ja valmentajiin tutustumaan enemmän. Odotan innostuneena, että saadaan tyttöjen kanssa ikimuistoinen ja onnistunut helmariturnaus. Toivon, että saadaan kovia pelejä ja reenejä, pohdiskelee Veera ennen turnausta.

Valmistautuminen turnaukseen ei Veeran mukaan aiheuta suuria muutoksia arkirutiineihin.

- Pääsääntöisesti reenailen oman joukkueen mukana, mutta lisäksi jotain pientä yksityisharjoittelua turnausta silmällä pitäen, iloinen nuori maalailee.

- Jalkapallo on hauska, monipuolinen ja hyvä harrastus. Meillä on iloiset, osaavat ja auttavat valmentajat just teitä varten. Meidän siniseen perheeseen ovat kaikki tervetulleita, kannustaa Veera juttutuokion lopuksi.

Veera aloitti jalkapallon pelaamisen 10-vuotiaana. Alusta alkaen Veeraa ja tyttöjen joukkuetta valmentanut Joni Toivonen kertoo Veeran olevan pelaajana positiivinen, urheilullinen ja määrätietoinen.

Esimerkin voima on usein iso, yhden näyttäessä suuntaa ja tietä, seuraajia löytyy helpommin.

- Veeran saama kutsu on todella upea juttu, se on sitä tietenkin Veeralle itselleen, mutta myös koko seuralle, valmentaja kuvailee kutsun merkitystä.

- Pyrimme liikuttamaan lapsia ja nuoria, taitotasosta riippumatta. Menestyminen ei ole ykkösjuttu. Veeran saavutus näyttää kuitenkin, että motivaation ollessa kohdallaan, murtautuminen paikallistasolta eteenpäin on mahdollista. Uskon jatkoa olevan luvassa - seurassa pelaa tällä hetkellä monia lahjakkaita ja aktiivisia nuoria, joilla on kaikki mahdollisuudet mennä eteenpäin Veeran tavoin, valmentaja Toivonen summaa haastattelun päätteeksi.